Pengikut

Ahad, 25 November 2012

RATU HATIKU

hari ini aq nk tlis sajak dkat mak aq yg tngah tdo sbb kepenatan menolong jiran aku yg buat kenduri kawin 2 hari berturut2 

aku ketawa dia menangis
aku menangis dia bersedih
di depanku nampak tenang
di belakangku dia luahkan

cakapku menyimpang,
tegurannya aku dapat
langkahku tersilap
marahnya melekat
semuanya aku terima 
acap kali
dia nak pisang
berbuah hanya sekali

diri aku sakit
tidak aku beritahunya
takut nanti muncul hal yang baru
lebih baik aku rawat sendiri
jika beri tahu hal lain
tidak di peduli olehnya

DIA BERKORBAN JIWA DAN RAGA
UNTUK MENJAGA SEMUA INTANNYA.

aku sayang mak aq x de sesiapa yang boleh mengantikan tempatnya di sisi ku untk selamanya walaupun setelah aku bersuami ibuku tetap yang pertama bertakhta di hati ku...
IBU TERSAYANG 
RODIAH BINTI SIDEK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan